Cumartesi, Ekim 27, 2007

Biri Wordpress, çok yaygın kullanılan bir blog yazılımı, diğeri de blogger en ünlü ücretsiz blog servisi. Bu yazıda bir blog sayfası oluşturmak için bunlardan hangisini kullanabilirsiniz, birinin diğerine göre avantajları veya dezavantajları neler olabilir, bunlardan bahsedeceğim.

Bir hostunuz varsa ve uzun süreli bir blog düşünüyorsanız wordpress kullanabilirsiniz. Wordpress php tabanlı ücretsiz bir blog yazılımıdır. Ayrıca SEO uyumludur. Yalnız bazı SEO ayarlarını kendiniz yapmanız gerekir. Eğer hostunuz yoksa ve düşük bir maliyetle blog sayfası açmak istiyorsanız bloggerı tavsiye ederim. Blogger ücretsiz olarak size blog adresi veren sitelerden biridir. Diğer blog adresi veren sitelerden önemli bir farkı var, o da Google destekli olması. SEO ayarlarıyla uğraşmaya gerek kalmıyorsunuz. Blogger blogunuzu kendi alan adınız ile yayınlama olanağı da sağlıyor.

Wordpress uğraş gerektirir. Çünkü bir sürü plug-ini, ıvır-zıvırı vardır. Bunları tek tek bulmak, indirmek,kurmak oyalayıcı işlerdir. Dolayısıyla bu tür işlerle vakit kaybetmek istemiyorsanız tercihiniz yine blogger olsun:)

Wordpress sık güncelenen bir yazılımdır. Sık güncellenmesi, sürekli yenilenmesi tabiki iyi bir şey fakat bu sizin için sürekli güncellemeleri takip etmeniz ve kurmanız gerektiği anlamına geliyor. Bunu yapmazsanız blogunuz saldırılara açık bir hedef haline gelebilir. Bazı plug-inler ise yeni sürümlerle uyumlu olmayabiliyor, bunları da yine düzeltmeniz gerekecektir.

Bloggerda yapabileceğiniz şeyler kısıtlıdır. Blog düzenlemesiyle ilgili belli şeyler yapabilirsiniz, bunun dışına çıkamazsınız. Oysa wordpresste olabildiğince serbestsiniz. Blogunuzdaki istediğiniz düzenlemeyi gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz.

Wordpress'te kendi başınıza çalışırsınız. Bloggerda Google kanatları altındasınız:) Bundan şunu kastediyorum: Wordpress kullanıyorsanız kendi hostunuzda sakladığınız yazılarınıza hiçbir şey olmaz. Bloggerda da yazılarınız Blogger sunucularında güvendedir. Sonuçta arkanızda Google gibi bir şirket var. Bununla birlikle bloggerda yazılarınızın silinmeme gibi bir garantisi yok. Bazen Blogger bir blogu spam olduğu gerekçesiyle veya başka nedenlerden ötürü tamamen silebiliyor. Ayrıntılı bilgi için kullanıcı sözleşmesini okuyunuz.

Başlangıçta para harcamak istemiyorsanız bloggerla başlayabilirsiniz. Daha sonra isterseniz Wordpress'e geçersiniz.

Ben blogger kullanıyorum. Aslında ilk başta wordpressle blogger arasında çelişkide kalmadım değil. Ancak dediğim gibi wordpressin eklentileriyle uğraşmak istemedim, zaten bir blogda önemli olan içeriktir. Tasarım daha geri plandadır. Bu blogda da öyle pek tasarım değişikliği yapmayı düşünmüyorum. Ancak ilerleyen zamanda kendi alan adıma geçebilirim.

4 Comments:

  1. corcianaz said...
    Bende blogspot kullanıcısıyım;)

    Ve bloğuma eklediğim bazı yazılar çok uzun olabiliyor.Acaba başka sitelerde gördüğüm gibi blogspotta da yazının bir kısmının gözüküp devamını devamı için tıklayınız gibi bir yazıyı tıklayınca görme şansımız olabilir mi?

    Şimdiden teşekkürler...iyi günler.
    salecktion said...
    Öncelikle göz ardı ettiğin bi kaç nokta var bunlara değinmek istiyorum.
    1 - http://tr.wordpress.com/ bu siteden türkçe bir wordpress blogunuzu edine bilir ve aynı blogger da olduğu gibi bedava bir hosta sahip olmuş olursunuz
    2 - Siz güncellemezsiniz http://tr.wordpress.com/ bunu sizin için yapar
    3 - Yine aynı şekilde kendi alan adınızı kullanabilirsiniz.
    4 - Bloggerdan çok daha gelişmiş ve daha kullanışlı bi panele sahip olursunuz.
    5 - Tema yapmasını bilmeseniz bile sorun değil çünkü wordpress sizin için 74 adet ayırdığı güzel temalardan birin seçebilirsiniz.

    Bu da benim blogu daha 2 gün önce açtım daha öncede bir çok blog açmıştım ama hepsi boş bloglardı içerik hep alıntıydı bu benim sahip olduğum ilk adam akıllı blog
    http://salecktion.wordpress.com/
    Blogum hakkında yorumlarınızı bekliyorum ...
    Adsız said...
    bloggerde telefondan düzenleme yapılmıyor tarayıcınız desteklemiyor diyor
    Adsız said...
    Analiziniz için teşekkür ederim. Çok faydalı buldum.

    MyortakYorumlari.com

Post a Comment



Yorum Gönder

Sosyal Takip